Jeg er ingen blogger men elsker håndarbeid. Jeg strikker og hekler, og nå har jeg også begynt og sy. Er helt nybegynner på sying, så avanserte prosjekter blir det ikke. Det som er gøy, er jeg syr sammen med mitt barn på 13 år. Hun er forresten bedre en meg til og sy.
Håndarbeid elsker jeg og jeg er alltid på jakt etter nye ideer og prøve ut. Her vil jeg dele mine oppskrifter, eller oppskrifter jeg finner internett. Gi meg gjerne en kommentar om dere finner noe dere liker eller ei.

torsdag 15. september 2011

Gimping

Da har jeg prøvd gimping!! Eller gimpe kalles det. Skal lage et babyteppe til en liten frøken... Gimpe er for en nybegynner, (les meg), veldig begrenset på hva du kan lage. Jeg klarer bare å lage remser. Har dårlig fantasi slik at det er begrenset hva jeg å få lagd av remser. Men for folk som er mer drevet er det masse å lage. Remser, rundinger og masse mer sikkert. Og det er ikke mange oppskrifter på gimping der ute. Sitat min venninne, (direktørfrua), " Oppskrift er bare for pyser"... Tydeligvis er jeg en pyse når det gjelder gimping.

Bildet av babyteppe kommer etterhvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar